BE vendos fokusin te bateritë – Rregullat e reja do të jenë më shtrënguese

Përveç ndihmës së BE-së për të përmbushur objektivat e saj të gjelbër, rregullorja e rishikuar e baterive synon të forcojë tregun e ri të baterive të bllokut, pasi Evropa duket të konkurrojë me gjigantët e baterive të Azisë dhe Shteteve të Bashkuara.

Aktualisht, Kina, Japonia dhe Koreja e Jugut janë prodhuesit më ‘pjellorë’ të baterive në botë, duke e bërë Azinë fuqinë globale të baterive të automjeteve elektrike. Amerika e Veriut është prodhuesi i dytë më i madh, me Evropën që merr bronzin.

Rregullat e miratuara rishtazi do të mbulojnë të gjithë ciklin e jetës së baterisë, nga nxjerrja e lëndëve të para deri te prodhimi industrial më pas deri te asgjësimi në fund të jetës. Kryenegociatori Achille Variati, një ligjvënës italian me grupin S&D të qendrës së majtë, tha se masat e dakorduara “mund të bëhen një pikë referimi për të gjithë tregun global të baterive”.

“Qëllimi ynë i përgjithshëm është të ndërtojmë një industri më të fortë riciklimi të BE-së, veçanërisht për litiumin, dhe një sektor industrial konkurrues në tërësi, i cili është vendimtar në dekadat e ardhshme për tranzicionin energjetik të kontinentit tonë dhe autonominë strategjike,” shtoi ai.

Rregullorja do të zbatohet për të gjitha bateritë e shitura në BE: nga bateritë portative në pajisjet elektronike te bateritë e automjeteve elektrike e deri te bateritë e përdorura në e-skuterat dhe biçikletat elektronike.

Sipas rregullave, bateritë e automjeteve elektrike, bateritë e e-skuterëve dhe bateritë më të mëdha industriale do të kërkohen për të shfaqur një “deklaratë të gjurmës së karbonit”, duke përshkruar karbonin e shpenzuar në prodhim.

Bateritë portative duhet gjithashtu të jenë të lehta për t’u hequr dhe zëvendësuar, një aftësi dizajni që disa prodhues, veçanërisht prodhuesi i iPhone Apple, i kanë rezistuar.

Në një përpjekje për të siguruar që konsumatorët të jenë më të informuar, baterive do t’u kërkohet të përmbajnë kode QR që lidhen me informacionin që lidhet me kapacitetin, performancën, qëndrueshmërinë dhe përbërjen kimike të tyre.

Respektimi i kritereve të prodhimit të gjelbër të BE-së do të jetë një parakusht për shitjen e një baterie brenda bllokut. Parashikohet se deri në vitin 2030 nevoja për bateri në të gjithë bllokun do të jetë 14 herë më e madhe se sot.

Kujdesi i duhur

Nxjerrja e metaleve të përdorura në prodhimin e baterive ka çuar në polemika. Në vitin 2016, Amnesty International shkaktoi dridhje në industrinë e teknologjisë kur publikoi një raport që zbulonte se 35,000 fëmijë punëtorë punonin në minierat e kobaltit në Republikën Demokratike të Kongos, prodhuesi kryesor në botë i metalit.

Raporti çoi në kritika të ashpra nga ligjvënësit dhe konsumatorët, dhe industria zotohet të adresojë abuzimet në zinxhirin e furnizimit. Sipas rregullave të reja, të gjitha kompanitë që vendosin bateri në tregun e BE-së duhet të kenë një “politikë të kujdesit të duhur” që trajton abuzimet në furnizimin e lëndëve të para.

Për të ulur nivelin e burimeve që duhen importuar në bllok, BE ka ngritur gjithashtu objektivat e grumbullimit dhe riciklimit. Sipas marrëveshjes, bateritë e reja duhet të përmbajnë një përqindje të caktuar të materialeve të ricikluara: 16% kobalt, 85% plumb, 6% litium dhe 6% nikel.

Ligjvënësit vendosën gjithashtu objektiva ambicioze grumbullimi për bateritë portative për të siguruar një rrjedhë të qëndrueshme të materialit të ricikluar. Sipas rregullave, objektivat e grumbullimit do të rriten nga 45% deri në vitin 2023 në 73% deri në vitin 2030. Për automjetet elektrike, tarifa është vendosur në arkëtimin 100%.